• 사이트이용/오류/기타
    개인정보 이용내역 통지
    개인정보 보호법 제 39조의 8(개인정보 이용 내역의 통지)에 따라 연 1회 이상 LIPSS 회원에게 개인정보 이용내역을 안내합니다.



    개인정보의 수집 항목 및 방법

    1. 당사는 “립스” 간편 회원 및 일반 회원 가입(이하 “간편회원” 이라고 합니다) 에게 회원가입을 위한 본인확인, 결제 서비스, 다양하고 편리한 서비스를 제공하기 위해 아래의 방법을 통해 개인정보를 수집하고 있습니다.

    ① 이용자의 식별을 위한 내용

    - 일반 회원 가입 시 (필수): 이름, 아이디, 패스워드, 휴대전화번호, 전자우편주소,생년월일

    - SNS 계정 간편 가입 시 (필수): 이름, 아이디, 패스워드, 휴대전화번호, 전자우편주소, 생년월일

    ② 주문 시 결제 및 상품 배송을 위한 내용: 결제정보 (카드번호, 계좌번호), 주소, 전화번호, 휴대전화번호

    ③ 이벤트 응모 시(필수): 성명, 아이디, 휴대전화번호, 전자우편주소, 주소

    ④ 개인정보의 수집방법

    - 쇼핑몰, 상담게시판, 전화, 배송 요청
    - 로그분석 프로그램을 통한 생성정보수집, ‘쿠키(cookie)에 의한 정보 수집
    2. 비회원 고객
    당사에서 운영하는 “립스” 쇼핑몰에서는 회원 외에도 비회원 고객 또한 상품을 구매할 수 있습니다. 이러한 경우 배송, 대금결제, 서비스 안내 등을 위해 최소한의 개인정보(주문자이름, 주소, 연락처, 이메일, 수령인정보, 대금결제 및 환불에 관한 정보 등)만을 요청하여 동의를 구합니다.
    3. 허위 정보 입력 시 당사의 조치
    회원은 자신의 정보에 대해 정확성 및 적법성을 보장해야 합니다. 만약 이를 위반하여 타인의 정보를 도용하는 등 각종 방법으로 허위 정보를 입력할 경우 당사는 해당 회원은 관계법령에 따라 신고 할 수 있으며 강제 탈퇴를 시킬 수도 있습니다.

    개인정보 수집/이용 목적

    당사는 서비스 제공을 위하여 필요한 최소한의 범위 내에서 다음 각 항목과 같은 목적으로 개인정보를 수집하고 있습니다.
    1. 회원관리
    ① 회원제서비스를 위한 본인확인, 약관위반 회원에 대한 이용제한 및 서비스부정이용 행위 제재
    ② 공지/불만처리 등을 위한 원활한 의사소통의 경로 확보
    ③ 가입 및 탈퇴 의사 확인
    2. 서비스 제공을 위한 계약 이행 및 정산
    ① 상품 및 서비스에 대한 주문 및 접수 확인, 대금 결제, 고객센터 운영 등
    3. 신규 서비스 개발 및 마케팅 활용
    ① 서비스이용에 대한 분석작업 및 신규서비스 개발
    ② 회원에 대한 맞춤형 서비스, 각종 편의서비스 및 혜택 제공
    ③ 상품 및 서비스 안내, 이벤트정보 및 참여기회 제공(SMS, 전자우편 등)
    ④ 제휴행사 및 서비스 홍보를 위한 마케팅 활용, 마케팅을 위한 고객정보 분석 및 서비스개발


    개인정보 제공 및 공유

    1. 회원의 개인정보를 제공하거나 공유하는 경우에는 회원에게 제공 받거나 공유하는 자가 누구이며, 제공 또는 공유되는 개인정보 항목이 무엇인지, 개인정보를 제공하거나 공유하는 목적이 무엇인지, 보유 및 이용기간 등에 대해 개별적으로 사이트, 전자우편 또는 서면, 신청서 등을 통해 고지한 후 이에 대하여 별도 동의를 구합니다.
    2. 당사는 회원의 개인정보를 사전 동의 없이 제3자에게 제공하지 않습니다.

    개인정보의 위탁처리

    1. 서비스 향상을 위해서 고객님의 개인정보를 위탁업체에 수집, 취급, 관리 등을 위탁할 수 있으며, 관계법령에 따라 위탁계약 시 개인정보가 안전하게 관리될 수 있도록 규정하고 있습니다
    ① 수탁자, 수탁범위, 공유정보의 범위 등에 관한 사항을 서면, 전자우편 또는 웹사이트를 통해 게시
    ② 위탁계약시 서비스제공자의 개인정보보호 관련 지시엄수, 개인정보에 관한 비밀유지, 제3자 제공의 금지 및 사고시의 책임부담, 위탁기간, 처리 종료후의 개인정보의 반환 또는 파기 등을 규정하고 당해 계약내용을 서면 또는 전자적으로 보관
     
    수탁자 위탁업무 내용
    롯데글로벌로지스㈜
    롯데정보통신(주),
    엔에이치엔한국사이버결제 주식회사
    코너스톤인터랙티브,
    모스트피플
    상품배송 업무
    SMS 전송,
    카드결제
    전산시스템의 구축 및 유지보수
    고객상담 업무일체
  • 사이트이용/오류/기타
    How can I write LIPSS TALK?
    [Mobile]
    1. Go to "My Page" (You can only check your "My Page" after log-in)
    2. Touch the (MY PAGE ∨) on the upper part
    3. Touch the LIPSS TALK
    4. You can write a review once only for the orders going through [Purchase confirmed].

    * In international shipment, purchase is confirmed automatically 20 days after items are out of warehouse (shipping completed). After that, you can write a review.

    * Mean comments including smear words may be deleted by an administrator.

    * Do not write sensitive personal information, such as contact number, email address, and card number, in accordance with Personal Information Protection Act.


    [PC]
    1. Click on the top right figure icon to log in
    2. Click on the top right figure icon to access LIPSS TALK
    3. You can write a review once only for the orders going through [Purchase confirmed].

    * In international shipment, purchase is confirmed automatically 20 days after items are out of warehouse (shipping completed). After that, you can write a review.

    * Mean comments including smear words may be deleted by an administrator.

    * Do not write sensitive personal information, such as contact number, email address, and card number, in accordance with Personal Information Protection Act.

  • 사이트이용/오류/기타
    LIPSS TALK은 어떻게 작성 하나요?
    [모바일 기준]
    1. 로그인 후 마이 페이지 접속 (하단 메뉴의 인물 모양 아이콘 터치)
    2. 상단의 회색 바 (MY PAGE ∨) 터치
    3. 립스톡  터치
    4. 구매 하신 상품 중 [구매 확정]을 하신 주문 상품에 대하여 1회의 립스톡 작성이 가능합니다.

    [PC 기준]
    1. 우측 상단 인물 모양 아이콘 클릭하여 로그인
    2. 우측 상단 인물 모양 아이콘 클릭하여 LIPSS TALK 접속
    3. 구매 하신 상품 중 [구매 확정]을 하신 주문 상품에 대하여 1회의 립스톡 작성이 가능합니다.
  • Use/Contact
    What if I have any questions about LIPSS?
    After log-in to LIPSS, write your questions in '1:1 Contact.' 
    You will receive answers in a short time. 
    Customer Services Center: Mon-Fri, 10 : 00 ~ 18 : 00 (GMT +9) 
    ※ Answers are given to questions in the order listed and it may be subject to delay.
  • Use/Contact
    How can I register/delete MY LIPSS?
    Click the MY LIPSS icon and register your favorite artist by using the + button in the upper right of the artist.  
    To delete the registered artist, use the - button in the upper right of the registered artist. 
  • Use/Contact
    What is MY LIPSS?
    My LIPSS is a service enabling customers to choose their favorite artists.
    You can check new photos of artists.
  • Change Personal Info
    It is suspected that personal information has been stolen.
    If it is suspected that your personal information is stolen, contact Customer Services Center immediately and use 1:1 Contact. 
    We will respond promptly to solve the problem.  
    Please pay special attention to prevent your ID and PW from being disclosed.
  • Change Personal Info
    I fogot my password.
    If you forgot your password, a temporary password will be sent to your email address after your information (ID, Name, E-mail) registered in [Log in > Find password] are checked.
  • Change Personal Info
    I fogot my ID.
    If you forgot your ID, you can check your ID, which was created when you signed up, after your information (Name, E-mail) registered in [Log in > Find ID] are checked.
  • Sign up/Withdraw
    How can I withdraw from membership?
    Click on the human shape icon (MY) in the upper right of LIPSS website and enter your account information.
    The Withdraw Membership button is shown at the bottom of the page. 
    In case of withdrawal of membership, available coupons are subject to lapse and personal information (information specifying the subject, such as name and email) are retained in accordance with [Laws on Consumer Protection in E-commerce].
    Other information, including Shopping Cart, MY LIPSS, Purchase History, are also deleted.