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이용약관 안내

제 1장 총칙

제 1 조 (목적)

본 약관은 한국후지필름㈜(이하 "회사"라 한다)에서 운영하는 립스 쇼핑몰(http://lipss.kr) (이하 통칭하여’사이트’라 합니다.)” 에서 제공하는 인터넷 웹사이트 또는 모바일 관련 서비스(이하 ‘서비스’라 합니다.) 등을 이용함에 있어 "회사"와 "이용자"의 권리와 의무 및 책임사항을 규정함을 목적으로 합니다.

제 2 조 (약관의 효력 및 변경)

1. 이 약관은 서비스를 통하여 이를 공지하거나 전자메일 등의 방법으로 회원에게 통지함으로써 효력이 발생됩니다.
2. 회사는 사정상 중요한 사유가 발생될 경우 사전 고지 없이 이 약관의 내용을 변경할 수 있으며, 변경된 약관은 제1항과 같은 방법으로 공지 또는 통지함으로써 효력이 발생됩니다.
3. 회원은 변경된 약관에 동의하지 않을 경우 회원 해지(탈퇴)를 요청할 수 있으며, 변경된 약관의 효력 발생일 이후에도 서비스를 계속 사용할 경우 약관의 변경 사항에 동의한 것으로 간주됩니다.

제 3 조 (약관 외 준칙)

본 약관에 명시되지 아니한 사항에 대해서는 전기통신기본법, 전기통신사업법, 정보통신망 이용촉진 등에 관한 법률 및 기타 관련 법령의 규정에 따릅니다.

제 4 조 (용어의 정의)

이 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
1. '사이트'이란 "회사"가 재화 또는 용역(이하 "재화 등"이라 함)을 이용자에게 제공하기 위하여 컴퓨터 등 정보통신설비를 이용하여 "재화 등"을 거래할 수 있도록 설정한 가상의 영업장을 말합니다.
2. '회원'이란 "회사"에 회원등록을 한 자로서, 계속적으로 "회사"가 제공하는 서비스를 이용할 수 있는 자를 말합니다.
3. '비회원'이라 함은 회원에 가입하지 않고 "회사"가 제공하는 서비스를 이용하는 자를 말합니다.
4. '이용자'란 사이트에 접속하여 이 약관에 따라 "회사"가 제공하는 "서비스"를 받는 "회원"과 비회원을 말합니다.
5. ‘ID’란 회원을 식별하고 서비스 이용을 위하여 회사가 설정한 기준에 따라 회원 본인이 정하고회사가 승인한 이메일을 말합니다.
6. ‘비밀번호’란 ID와 함께 회원 본인 확인 및 안전한 서비스 이용을 위하여 회사가 설정한 기준에 따라 회원 본인이 정하고 회사가 승인한 문자열을 말합니다.

제 2 장 서비스 이용 계약

제 5 조 (이용 계약의 성립)

1. 서비스 가입 신청 시 본 약관을 읽고 "동의함" 버튼을 클릭하면 이 약관에 동의하는 것으로 간주됩니다.
2.이용 계약은 서비스 이용신청 고객의 이용약관 동의 후 이용신청에 대하여 회사가 승낙함으로써 성립합니다.

제 6 조 (이용 신청)

이용자는 회사가 요청하는 소정의 가입신청 양식에서 요구하는 사항을 기록한 후 이 약관에 동의한다는 의사표시를 함으로써 이용신청을 합니다.

제 7 조 (개인정보의 보호)

1. “사이트”는 이용자의 개인정보 수집 시 서비스제공을 위하여 필요한 범위에서 최소한의 개인정보를 수집합니다.
2. “사이트”는 서비스 신청 및 이용 중에 회원이 제공하는 정보 등을 통하여 회원에 관한 정보를 수집하며, 회원의 개인정보는 본 이용계약의 이행과 본 이용계약상의 서비스 제공을 위한 목적으로 사용됩니다.
3. “사이트”는 서비스 제공과 관련하여 취득한 회원의 신상정보를 본인의 승낙 없이 제3자에게 누설 또는 배포할 수 없으며 상업적 목적으로 사용할 수 없습니다. 다만, 다음의 각 호에 해당하는 경우에는 그러하지 아니합니다.
① 관계 법령에 의하여 수사상의 목적으로 관계기관으로부터 요청이 있는 경우
② 정보통신윤리위원회의 요청이 있는 경우
③ 기타 관계법령에서 정한 절차에 따른 요청이 있는 경우
4. 제 3 항의 범위 내에서 “사이트”는 업무와 관련하여 회원 전체 또는 일부의 개인정보에 관한 집합적인 통계 자료를 작성하여 이를 사용할 수 있고, 서비스를 통하여 회원의 컴퓨터에 쿠키를 전송할 수 있습니다. 이 경우 회원은 쿠키의 수신을 거부하거나 쿠키의 수신에 대하여 경고하도록 사용하는 컴퓨터의 브라우저의 설정을 변경할 수 있습니다.

제 8 조 (이용 신청의 승낙)

1. “사이트”는 제6조와 같이 회원으로 가입할 것을 신청한 비회원 중 다음 각 호에 해당하지 않는 한 회원으로 등록합니다.
① 기술상 서비스 제공이 불가능한 경우
② 실명이 아니거나, 다른 사람의 명의 사용 등 이용자 등록 시 허위로 신청하는 경우
③ 이용자 등록 사항을 누락하거나 오기하여 신청하는 경우
④ 사회의 안녕질서 또는 미풍양속을 저해할 목적으로 신청한 경우
⑤ 기타 회사가 정한 이용신청 요건이 만족되지 않았을 경우
2. “사이트”가 이용신청의 승낙을 유보하거나 승낙하지 아니하는 경우, “사이트”는 이를 이용신청자에게 알려야 합니다. 다만, “사이트”의 귀책사유 없이 이용신청자에게 통지할 수 없는 경우는 예외로 합니다.
3. “사이트”는 14세 미만 아동 고객에 대하여 회원 가입을 받지 않습니다.

제 9 조 (이용 계약 사항의 변경)

1. 회원은 언제든지 본인의 개인정보를 조회하고 수정할 수 있습니다.
2. 회원은 이용 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 서비스 메뉴를 통해 수정을 해야 하며, 회원정보를 변경하지 않음으로 인하여 발생되는 문제의 책임은 회원에게 있습니다.

제 3 장 구매계약

제 10 조 (구매신청)

1. “사이트”에서는 회원 또는 비회원으로 상품을 구매할 수 있습니다.
2. 이용자는 “사이트”에서 다음 또는 이와 유사한 방법에 의하여 구매를 신청하며, “사이트”는 이용자가 구매신청을 함에 있어서 다음의 각 내용을 알기 쉽게 제공하여야 합니다. 단, 회원인 경우 제2호 내지 제4호의 적용을 제외할 수 있습니다.
① 상품의 검색 및 선택
② 성명, 주소, 전화번호, 전자우편주소(또는 이동전화번호) 등의 주문, 배송정보 입력
③ 상품 구매신청 및 이에 관한 확인
④ 결제방법의 선택

제 11 조 (계약의 성립)

1. “사이트”는 구매신청에 대하여 다음 각호에 해당하지 않는 한 수신확인통지로서 승낙합니다.
① 신청 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우
② 기타 구매신청에 승낙하는 것이 기술상 현저히 지장이 있다고 판단하는 경우
2. 구매한 내용을 수신확인통지형태로 이용자에게 도달 한 시점에 계약이 성립한 것으로 봅니다.

제 4 장 대금결제

제 12 조 (지급방법)

1. "사이트"에서 구매한 상품 또는 용역에 대한 대금지급방법은 다음 각 호의 방법 중 가용한 방법으로 할 수 있습니다.
① “사이트가’ 인정하는 직불카드, 신용카드 등의 각종 카드 결제
② 기타 전자적 지급 방법에 의한 대금 지급 등

제 13 조 (수신확인통지, 구매신청 변경 및 취소)

1. “사이트”는 이용자의 구매신청이 있는 경우 이용자에게 수신확인통지를 합니다.
2. 수신확인통지를 받은 이용자는 의사표시의 불 일치 등이 있는 경우에는 수신확인통지를 받은 후 배송 전 구매신청 변경 및 취소를 요청할 수 있고, “사이트”는 배송 전에 이용자의 요청이 있는 경우에는 그 요청에 따라 처리할 수 있습니다. 다만 이미 대금을 지불한 경우에는 회사에서 정한 규정에 따릅니다.

제 5 장 배송, 취소, 교환, 환불

제 14 조 (배송)

1. “사이트”는 이용자와 재화 등의 공급시기에 관하여 별도의 약정이 없는 이상, 이용자가 청약을 한 날부터 7일 이내에 재화 등을 배송할 수 있도록 주문제작, 포장 등 기타의 필요한 조치를 취합니다. 다만, 회사가 이미 재화 등의 대금의 전부 또는 일부를 받은 경우에는 대금의 전부 또는 일부를 받은 날부터 3영업일 이내에 재화 등의 공급을 위하여 필요한 조치를 취합니다. 이때 회사는 이용자가 재화 등의 공급 절차 및 진행 사항을 확인할 수 있도록 적절한 조치를 합니다.
2. “사이트”는 이용자가 구매한 재화에 대해 배송수단, 수단별 배송비용 부담자, 수단별 배송기간 등을 명시합니다.

제 15 조 (취소, 교환 및 환불)

1. 회사는 이용자가 구매 신청한 재화 또는 용역이 품절 등의 사유로 재화의 인도 또는 용역의 제공을 할 수 없을 때에는 지체 없이 그 사유를 이용자에게 통지하고, 사전에 재화 또는 용역의 대금을 받은 경우에는 대금을 받은 날부터 3일 이내에, 그렇지 않은 경우에는 그 사유 발생일로부터 3일 이내에 계약해제 및 환급 절차를 취합니다.
2. 이용자는 다음 각 호의 기간 이내에 해당 계약에 관한 청약 철회 등을 할 수 있습니다.
① 계약내용에 관한 서면을 받은 날부터 7일. 다만, 그 서면을 받은 때보다 재화 등의 공급이 늦게 이루어진 경우에는 재화 등을 공급받거나 재화 등의 공급이 시작된 날부터 7일
② 계약내용에 관한 서면을 받지 아니한 경우, 회사의 주소 등이 적혀 있지 아니한 서면을 받은 경우 또는 회사의 주소 변경 등의 사유로 제1호의 기간에 청약철회 등을 할 수 없는 경우에는 회사의 주소를 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 7일
3. 이용자는 다음 각 호의 어느 하나에 해당하는 경우에는 회사의 의사에 반하여 제2항에 따른 청약철회 등을 할 수 없습니다. 다만, 회사가 제6항에 따른 조치를 하지 아니하는 경우에는 제2호부터 제5호까지의 규정에 해당하는 경우에도 청약철회 등을 할 수 있습니다.
① 주문 제작 상품의 경우 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률 제21조에 따라 단순 변심에 따라 반품 및 교환 하는 경우
② 이용자에게 책임이 있는 사유로 재화 등이 멸실 되거나 훼손된 경우. 다만, 재화등의 내용을 확인하기 위하여 포장 등을 훼손한 경우는 제외합니다.
③ 이용자의 사용 또는 일부 소비로 재화 등의 가치가 현저히 감소한 경우
④ 시간이 지나 다시 판매하기 곤란할 정도로 재화등의 가치가 현저히 감소한 경우
⑤ 복제가 가능한 재화 등의 포장을 훼손한 경우
⑥ 그 밖에 거래의 안전을 위하여 대통령령으로 정하는 경우

4. 이용자는 제2항 및 제3항에도 불구하고 재화 등의 내용이 표시된 광고의 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행된 경우에는 그 재화 등을 공급받은 날부터 3개월 이내, 그 사실을 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 30일 이내에 청약철회 등을 할 수 있습니다.
5. 제2항 또는 제3항에 따른 청약철회 등을 서면으로 하는 경우에는 그 의사표시가 적힌 서면을 발송한 날에 그 효력이 발생합니다.
6. 회사가 제3항제2호부터 제4호까지의 규정에 따라 청약철회 등이 불가능한 재화 등의 경우에는 그 사실을 재화 등의 포장이나 그 밖에 이용자가 쉽게 알 수 있는 곳에 명확하게 적거나 시험 사용 상품을 제공하는 등의 방법으로 조치를 하지 않았다면 이용자의 청약철회 등이 제한되지 않습니다.
7. 회사는 이용자로부터 재화 등을 반환 받은 경우 3영업일 이내에 이미 지급받은 재화 등의 대금을 환급합니다. 이 경우 "회사"가 이용자에게 재화 등의 환급을 지연한 때에는 그 지연기간에 대하여 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률 시행령」제21조의2에서 정하는 지연이자율을 곱하여 산정한 지연이자를 지급합니다.
8. 회사는 위 대금을 환급함에 있어서 이용자가 신용카드 또는 전자화폐 등의 결제수단으로 재화 등의 대금을 지급한 때에는 지체 없이 당해 결제수단을 제공한 사업자로 하여금 재화 등의 대금의 청구를 정지 또는 취소하도록 요청합니다.
9. 청약철회 등의 경우 공급받은 재화 등의 반환에 필요한 비용은 이용자가 부담합니다. "회사"는 이용자에게 청약철회 등을 이유로 위약금 또는 손해배상을 청구하지 않습니다. 다만, 재화 등의 내용이 표시.광고 내용과 다르거나 예약내용과 다르게 이행되어 청약철회 등을 하는 경우 재화 등의 반환에 필요한 비용은 회사가 부담합니다.
10. 이용자가 재화 등을 제공받을 때 발송비를 부담한 경우에 회사는 청약철회 시 그 비용을 누가 부담하는지를 이용자가 알기 쉽도록 명확하게 표시합니다.
주문 제작 상품의 경우 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률 제21조에 따라 단순 변심에 따라 반품 및 교환 하는 경우


제 6 장 계약 당사자의 의무

제 16 조 (“사이트”의 의무)

1. "사이트"는 회원으로부터 제기되는 의견이나 불만이 정당하다고 인정할 경우에는 즉시 처리하여야 합니다. 다만, 즉시 처리가 곤란한 경우는 회원에게 그 사유와 처리일정을 전자메일 또는 전화 등으로 통보하여야 합니다.
2. "사이트"는 회원 개인정보 보호와 관련하여 제 7조 제 1,2,3항에 제시된 내용을 지킵니다.
3. "사이트"는 계속적이고 안정적인 서비스의 제공을 위하여 지속적으로 노력하며, 설비에 장애가 생기거나 멸실 된 때에는 지체 없이 이를 수리 복구합니다. 다만, 천재지변, 비상사태 또는 그 밖에 부득이한 경우에는 그 서비스를 일시 중단하거나 중지할 수 있습니다.
4. “사이트”는 이용계약의 체결, 계약사항의 변경 및 해지 등 회원과의 계약관련 절차 및 내용 등에 있어 회원에게 편의를 제공하도록 노력합니다.



제 17 조 (회원의 의무)

1. 회원은 서비스 이용과 관련하여 다음 각 호에 해당되는 행위를 하여서는 안됩니다.
① 다른 회원의 ID와 비밀번호 등을 도용하는 행위
② 본 서비스를 통하여 얻은 정보를 회사의 사전승낙 없이 회원의 이용 이외 목적으로 복제하거나 이를 출판 및 방송 등에 사용하거나 제3자에게 제공하는 행위
③ 타인의 초상권, 저작권, 지식재산권, 영업비밀을 침해하는 내용을 게시, 전자메일 또는 기타의 방법으로 타인에게 유포하는 행위
④ 공공질서 및 미풍양속에 위반되는 저속, 음란한 내용의 정보, 문장, 도형 등을 전송, 게시, 전자메일또는 기타의 방법으로 타인에게 유포하는 행위
⑤ 모욕적이거나 위협적이어서 타인의 프라이버시를 침해할 수 있는 내용을 전송, 게시, 전자메일 또는 기타의 방법으로 타인에게 유포하는 행위
⑥ 범죄와 결부된다고 객관적으로 판단되는 행위
⑦ 회사의 승인을 받지 않고 다른 사용자의 개인정보를 수집 또는 저장하는 행위
⑧ 기타 관계법령에 위배되는 행위

2. 회원의 ID와 비밀번호에 관한 모든 관리책임은 회원에게 있습니다. 회원에게 부여된 ID와 비밀번호의 관리 소홀, 부정 사용에 의하여 발생하는 모든 결과에 대한 책임은 회원에게 있습니다.
3. 회원은 자신의 ID나 비밀번호가 부정하게 사용되었다는 사실을 발견한 경우에는 즉시 “사이트”에 신고하여야 하며, 신고를 하지 않아 발생하는 모든 결과에 대한 책임은 회원에게 있습니다.
4. 회원은 내용별로 회사가 서비스 공지사항에 게시하거나 별도로 공지한 이용제한 사항을 준수하여야 합니다.
5. 회원은 “사이트”의 사전승낙 없이는 서비스를 이용하여 영업활동을 할 수 없으며, 그 영업활동의 결과와 회원이 약관에 위반한 영업활동을 하여 발생한 결과에 대하여 회사는 책임을 지지 않습니다. 회원은 이와 같은 영업활동으로 회사가 손해를 입은 경우 회원은 회사에 대하여 손해배상의무를 집니다.

제 7 장 서비스 제공 및 이용

제 18 조 (서비스의 이용개시)

1. “사이트”는 회원의 이용신청을 승낙한 때부터 서비스를 개시합니다. 단, 일부서비스의 경우에는 지정된 일자부터 서비스를 개시합니다.
2. “사이트”의 업무상 또는 기술상의 장애로 인하여 서비스를 개시하지 못하는 경우에는 쇼핑몰에 공시하거나 회원에게 이를 통지합니다.

제 19 조 (서비스의 이용시간)

1. 서비스의 이용은 연중무휴 1일 24시간을 원칙으로 합니다. 다만, 회사의 업무상이나 기술상의 이유로 서비스가 일시 중지될 수 있고, 또한 운영상의 목적으로 회사가 정한 기간에는 서비스가 일시 중지될 수 있습니다. 이런 한 경우 “사이트”는 사전 또는 사후에 이를 공지합니다.
2. 회사는 서비스 내용별로 이용가능 시간을 정할 수 있으며 이 경우 그 내용을 서비스를 통해 사전 공지합니다.

제 20 조 (요금 및 유료정보)

1. “사이트”가 제공하는 서비스는 기본적으로 무료입니다. 단, 서비스 이용 시 회사가 제공하는 별도의 유료서비스에 대해서는 해당 서비스에 명시된 요금을 지불하여야 사용 가능합니다.
2. 이용고객이 납부하여야 하는 요금과 요금의 납입방법은 서비스 별 안내에 따릅니다.

제 21 조 (서비스 내용의 변경)

1. 서비스 내용이 추가, 변경 또는 삭제되는 경우에는 필요한 사항을 회원들에게 공지하거나 통보합니다.
2. 불가피한 여건이나 사정이 있는 경우 제공하는 서비스의 내용을 변경할 수 있습니다.
3. “사이트”는 이용자가 서비스 이용 중 필요 있다고 인정되는 다양한 정보에 대해서는 전자우편 등 통지 가능한 주소로 통지합니다.

제 22 조 (서비스의 제한 및 중지)

1. “사이트”는 수시로 서비스의 향상을 위하여 기존 서비스의 전부 또는 일부 내용을 별도의 통지 없이 변경할 수 있습니다.
2. “사이트”는 다음 각 호에 해당하는 경우 서비스의 전부 또는 일부를 제한하거나 중지할 수 있습니다.
① 서비스용 설비의 보수 등 공사로 인한 부득이한 경우
② 회원이 회사의 영업활동을 방해하는 경우
③ 정전, 제반 설비의 장애 또는 이용량의 폭주 등으로 정상적인 서비스 이용에 지장이 있는 경우
④ 기타 천재지변, 국가비상사태 등 불가항력적 사유가 있는 경우

제 23 조 (정보의 제공 및 광고의 게재)

1. 회사는 서비스를 운영함에 있어 각종 정보를 서비스화면에 게재하거나 회원의 명시적인 동의를 받은 후에 전자우편 및 서신우편 등의 방법으로 회원에게 제공할 수 있습니다.
2. 회사는 서비스의 운영과 관련하여 홈페이지, 서비스화면에 게재할 수 있으며, 회원의 명시적인 동의를 받은 후에 SMS, E-mail 등에 광고 게재할 수 있습니다.

제 24 조 (게시물 또는 내용물의 삭제)

1. “사이트”는 회원의 게시물을 소중하게 생각하며 변조, 훼손, 삭제되지 않도록 최선을 다하여 보호합니다. 단 회원이 게시하거나 전달하는 서비스 내의 모든 내용물(회원간 전달 포함)이 다음의 경우에 해당한다고 판단되는 경우 사전통지 없이 삭제할 수 있으며, 이에 대해 회사는 어떠한 책임도 지지 않습니다.
① 스팸(Spam)성 게시물 (예: 특정사이트 광고 및 당사와 무관한 정보게시 등)
② 회사, 다른 회원 또는 제3자를 비방하거나 중상모략으로 명예를 손상시키는 내용인 경우
③ 공공질서 및 미풍양속에 위반한 경우
④ 범죄적 행위에 결부된다고 인정되는 내용인 경우
⑤ 동의 없는 타인의 신상공개, 회사의 저작권, 제3자의 저작권 등 기타 권리를 침해하는 내용인 경우
⑥ 게시판 주제와 다른 내용의 게시물
⑦ 기타 관계법령 및 회사의 지침 등에 위반된다고 판단되는 경우
⑧ 회사는 게시물에 관련된 세부이용지침을 별도로 정하여 시행할 수 있으며, 회원은 그 지침에 따라 각종 게시물(회원간 전달)을 등록하거나 삭제하여야 합니다.

제 25 조 (게시물의 저작권)

서비스에 게재된 모든 자료(회원간 전달 포함)에 대한 권리는 다음과 같습니다.
1. 게시물에 대한 권리와 책임은 게시자 에게 있으며, 회사는 게시자의 동의 없이 이를 서비스 내 게재 이외에 영리 목적으로 사용할 수 없습니다. 단, 비영리 목적인 경우에는 그러하지 아니하며 회사는 타 서비스 내 게재 권을 갖습니다.
2. 회원은 서비스를 이용하여 얻은 정보를 가공, 판매하는 행위 등 서비스에 게재된 자료를 영리목적으로 이용하거나 제3자에게 이용하게 할 수 없으며, 게시물에 대한 저작권 침해는 관계 법령의 적용을 받습니다.

제 8 장 계약해지 및 이용제한

제 26 조 (계약해지 및 이용제한)
1. 회원이 서비스 이용계약을 해지하고자 할 경우에는 본인이 쇼핑몰 상에서 또는 “사이트”가 정한 별도의 이용방법으로 “사이트”에 해지신청을 하여야 합니다.
2. 회원정보의 변경 및 해지 시 쇼핑몰의 회원정보가 일괄 변경 및 탈퇴가 자동으로 됩니다.
3. 회사는 회원이 제17조에 규정한 회원의 의무를 이행하지 않을 경우 사전 통지 없이 이용계약을 해지하거나 또는 서비스의 이용을 중지할 수 있습니다.
4. 회사는 회원 가입 후 1년동안 사용 이력이 없는 회원에 대해 사용의사를 묻는 고지를 하고, 회사가 정한 기한 내에 답변이 없는 경우 이용계약을 해지할 수 있습니다.
5. 본 조 제2항 및 제3항의 회사 조치에 대하여 회원은 이의신청을 할 수 있습니다.
6. 본 조 제5항의 이의가 정당하다고 “사이트”가 인정하는 경우, 회사는 즉시 서비스의 이용을 재개합니다.

제 27 조 (양도금지)

회원은 서비스의 이용권한, 기타 이용 계약상 지위를 타인에게 양도, 증여할 수 없으며 게시물에 대한 저작권을 포함한 모든 권리 및 책임은 이를 게시한 회원에게 있습니다.

제 9 장 손해배상 등

제 28조 (손해배상)

1. 본 서비스는 회원의 편의를 위하여 제공하는 서비스로, 서비스 이용요금이 무료인 동안에는 본 서비스 이용과 관련하여 발생한 어떠한 손해에 대해 회사가 책임지지 않습니다.
2. 회원이 본 약관을 위반함으로 인하여 회사에 손해가 발생하게 되는 경우, 이 약관을 위반한 회원은 “사이트”에 발생하는 모든 손해를 배상하여야 합니다.
3. 회원이 서비스를 이용함에 있어 행한 불법행위나 본 약관 위반행위로 인하여 “사이트”가 당해 회원 이외의 제3자로부터 손해 배상 청구 또는 소송을 비롯한 각종 이의제기를 받는 경우 당해 회원은 자신의 책임과 비용으로 “사이트”를 면책시켜야 하며, “사이트”가 면책되지 못한 경우 당해 회원은 그로 인하여 발생한 회사의 모든 손해를 배상하여야 합니다.

제 29 조 (면책사항)

1. “사이트”는 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력으로 인하여 서비스를 제공할 수 없는 경우에는 서비스 제공에 관한 책임이 면제됩니다.
2. “사이트”는 회원의 귀책사유로 인한 서비스 이용의 장애에 대하여 책임을 지지 않습니다.
3. “사이트”는 회원이 서비스를 이용하여 기대하는 수익을 상실한 것이나 서비스를 통하여 얻은 자료로 인한 손해에 관하여 책임을 지지 않습니다.
4. “사이트”는 회원이 서비스에 게재한 정보, 자료, 사실의 신뢰도, 정확성 등 내용에 관하여는 책임을 지지 않습니다.
5. “사이트”는 서비스 이용과 관련하여 가입자에게 발생한 손해 가운데 가입자의 고의, 과실에 의한 손해에 대하여 책임을 지지 않습니다.

제 30 조 (관할법원)

1."사이트"와 이용자간에 발생한 전자거래 분쟁에 관한 소송은 민사소송법상의 관할법원에 제기합니다.
2."사이트"와 이용자간에 제기된 전자거래 소송에는 대한민국 법을 적용합니다.

부칙. (시행일)

이 약관은 2018년 6월 20일부터 시행합니다.
User Agreement

Chapter 1 General rules

Art 1 (Purpose)
This agreement has the purpose of defining the company’s and the user’s rights, duties and responsibilities in using the service in relation to Internet website or mobile service (hereunder “the service”) provided by Lipss Shopping Mall managed by Korea Fujifilm Co., Ltd. (hereunder, “the Company”).

Art 2 (Effects and change of the agreement)
1. This agreement shall come into force by being announced through service or by notifying the members by means of electronic mails, etc.
2. The Company may change the content of this agreement without prior notice when circumstances impose so, and the changed agreement shall come into force by announcing or notifying the same way as Clause 1.
3. In case of not agreeing to the changed agreement, a member may ask for cancelling membership (withdrawal) and if he continues to use the service even after the effective date of the changed speculation, he shall be regarded as agreeing to the change of the agreement.
Art 3 (Rules besides the agreement)
Matters not specified in this agreement shall be determined by the prescriptions of the Telecommunications Law, Telecommunication Service Act, Laws on Promotion of Information and Communications Network Utilization and other related laws.

Art 4 (Definitions of terms)
Definitions of the terms used in this agreement are as follows:
1. The ‘”Site” refers to a virtual place of business installed by the “Company: in order to provide goods or services (hereunder Goods, etc.) for users using information and communications facilities such as computer so that they may deal in “Goods, etc.”
2. “Members” refer to ones who have registered as a member of “the Company” and who are allowed to keep using the service provided by “the Company.”
3. Nonmembers refer to the ones who are allowed to use the service provided by the “Company” without registering as a member.
4. “Users” refer to “Member and “Nonmember” who are allowed to receive the ‘service’ provided by the Company in accordance with this agreement by accessing the Site.
5. “ID” refers to the E-mail determined by the member himself and approved by the Company in accordance with the standards set by the Company in order to identify members and enable the use of service.
6. “Password” refers to the character string determined by the member himself and approved by the Company in accordance with the standards set by the Company in order to verify the member himself and enable a safe use of service, together with ID.

Chapter 2: Agreement on using the service

Art 5 (Realization of license agreement)
1. At time of subscribing to the service, reading this agreement and clicking the “Agree” button is considered to have agreed to this agreement.
2. The agreement is concluded by the Company’s approval on the customer’s application for using the service after he agrees to the agreement of license.

Art 6 (Application for license)
. Application for end user license is made by the user when he has filled out the details in a fixed form of application required by the Company and then expressed the intention of agreement to this agreement.

Art 7 (Protection of personal information)
1. When collecting the user’s personal information, the “Site” collects the minimum personal information within the extent needed for providing the service.
2. The Site collects information about members through information provided by members at the time of applying for the service and during their use of service and member’s personal information is used for the fulfillment of this license agreement and rendering the service specified on it.
3. “The Site” may not let out or distribute the members’ personal information obtained in relation to providing service to a third party and may not use it for commercial purpose, except for each one of the following items.
① When required by the authorities and related agencies for investigative purpose based on laws
②When required by the Information & Communication Ethics Commission
③And when required from the process set by laws
4. Within the extent of Item 3, the Site may prepare and use collective statistical data on personal information of the whole or part of members with relation to duties and may transmit cookies to member’s computer via the service. In this case, members may reject the receipt of coolies or change the setting of computer browser, which is used for warning about the receipt of cookies.

Art 8 (Approval of the application for license)
1. Among the nonmembers who have applied for membership as in Art 6, the “Site” will register them as members unless they fall in each of the following:
① When it is impossible to provide service for technical reasons
② A false application at time of user registration, such as no real name or using another’s name
③ An application with omitting or miswriting the user registration details
④ An application with the purpose of harming the society’s peace and order, good morals and manners
⑤ And an application which doesn’t meet the requirements for license application set by the Company
2. In case the “Site” withholds the consent or doesn’t give consent to the license application, the Site shall inform the license applicant about this except when it is impossible to notify the license applicant for reason unattributed to the Site.
3. The Site won’t allow membership to child customers under 14 years old.

Art 9 (Change of the license agreement details)
1. Members are allowed to inquire and modify their own personal information at any time.
2. In case of change in details recorded at tine of license application. Members should make correction through service menu and are held responsible for problems caused by not changing member’s information.

Chapter 3 Purchase agreement

Art 10 (Application for purchase)
1. From the “Site”, you can make purchase on products as member or nonmember.
2. The user shall apply for purchase in the following or its similar way and the “Site” shall provide each detail of the following intelligibly at the user’s application for purchase. However, for members, applying item 2 or item 4 can be excluded.
①Search and choice of products
②Input of information on order and delivery such as one’s name, address, phone number, E-mail address (or mobile phone number)
③Purchase application for products and confirmation about this
④Choice of payment method

Art 11 (Conclusion of agreement)
1. Except for each of the following, the “Site” gives consent to purchase application by notifying the acknowledgement of receipt.
① Falsehood, omission of writing, or miswriting in the content of application
② Other cases where consent to purchase application is considered rather problematic for technical reasons
2. It is considered that agreement has been concluded at the time when the content of purchase reached the user in the form of notifying acknowledgement of receipt.

Chapter 4 Payment

Art 12 (Payment method)
1. How to pay price for goods or services purchased from the “Site” may be selected among each of the following methods
① Payment by each kind of card accepted by the Site, such as bank card, credit card, etc.
② Other payments by means of electronic method, etc.

Art 13 (Notification of acknowledging receipt, change and cancellation of purchase application)

1. The Site notifies the user of acknowledgement of receipt when there is a user’s application for purchase.
2. If there is disagreement in his expression of intentions, the user receiving the notification of receipt acknowledgement may ask for change or cancellation of purchase application before delivery after receiving the advice of receipt acknowledgement. In case of the user’s request before delivery,, the Site can manage it in accordance with the request.. However, if the price has already been paid, process will follow the rules set by the Company.

Chapter 5 Delivery, cancellation, exchange, and refund

Art 14 (Delivery)
1. If there is no separate agreement on the time of supplying Goods, etc. with the user, needed measures of make-to-order, packing and other measures in need should be taken so that Goods. Etc. may be delivered within seven (7) days from the day when the user makes a subscription. However, in case the Company has already received the whole or part of price for Goods, etc. action in need shall be taken for supply of Goods. etc. within three (3) business days from the day of receiving the whole or part of price. Here, the Company shall take a proper measure so that the user may check the supply procedure and progress of Goods, etc.
2. On the goods purchased by the user, the “Site” must state means of delivery, nearer of expense by means, delivery period by means, etc.

Art 15 (Cancellation, exchange and refund)
1. In case it is impossible to deliver goods or provide service the user has made purchase application for reasons of absence of stock, etc. must notify the user of the reason without delay. In case of receiving the price of goods or services in advance, cancellation of agreement and refund procedure should be taken within three (3) days from the day of receiving the price and if not, within three (3) days from the day of the reason occurring.
2. The user may make cancellation of subscription, etc. on the relevant agreement within each period of the following.
① Seven (7) days from the day of receiving a letter on the content of agreement, but in case of supply of Goods, etc. made later than receiving the letter, seven (7) days from the day of receiving the supply of Goods, etc. or starting the supply of Goods, etc.
② In case of not receiving a letter on the content of agreement, receiving a letter without the address of the Company, etc. or cancellation of subscription, etc. is impossible within the period of item 1 for the Company’s change of address, etc. seven (7) days from the day of becoming or could become aware of the Company’s address.
3. The user may not make cancellation of subscription, etc. pursuant to item 2 against the Company’s will in each case of the following. However, in case the Company has not taken measures pursuant to item 6, cancellation of subscription etc. is possible even for the case of the rules falling in item 2 to item 5.
① Return or exchange for made-to-order products, following a simple reimbursement based on the Article 21 of Consumer Protection Act in Electronic Commerce, etc.
② Loss of or damage to goods for reasons attributed to the user except for damage to packing, with the purpose of checking the content of Goods, etc.
③ Remarkable decrease in the value of Goods from the user’s use or partial consumption
④ Remarkable decrease in the value of Goods with elapse of time, making it hard to be sold again
⑤ Damage to the packing of Goods which can be copied
⑥ Other cases set by the presidential law for the safety of transaction

4. Notwithstanding item 2 and item 3, in case of different content of Goods, etc. from the expressed advertisement or different fulfillment from content of agreement, the user may cancel subscription, etc. within three (3) months from the day of receiving the Goods, etc. or within thirty (30) days from the day of becoming or could become aware of the fact.
5. In case of cancellation of subscription, etc. pursuant to item 2 or item 3 in writing, it comes into force on the day of sending the letter with that expression of intention written in.
6. As to Goods, etc. for which the Company cannot cancel subscription, etc. in accordance with the rules of Clause 3, item 2 to item 4, the user’s cancellation of subscription will not be restricted if the Company has failed to take such measures as clear expression of the fact on the packing of goods or otherwise in another place easy to be found by the user, or in such way of providing trial-use products.
7. In case of return of Goods from the user, the Company shall make refund for the paid price of Goods etc. within three (3) business days. Here, if the Company delays the refund of Goods, etc. to the user, the Company will pay delay interest calculated by multiplying the delay interest rates stipulated by the Consumer Protection Law in Electronic Commerce, etc., Enforcement Ordinance Art 21-2.
8. As to making refund for the above price, in case the user has paid the price for Goods, etc. by the means of credit card or E-money, the Company will request the operator who provided the relevant means of payment to stop or cancel the demand for price of Goods, etc. without delay
9. As to cancellation of subscription, etc. the user will cover the expense needed for the return of supplied goods, etc. The Company will not ask for damages, or a penalty for cancellation of subscription. However, in case of cancellation of subscription with difference in expressed advertising from the content of Goods, etc. or with fulfillment different from content of reservation, the Company will cover the expense needed for the return of Goods, etc.
10. When the user cover the expense for sending in being provided with Goods, etc. the Company shall express who is going to cover the expenses at time of cancelling subscription clearly enough for the user to be informed of.
For made-to order products, return and exchange based on simple reimbursement in accordance with Article 21 of the Consumer Protection Act in electronic commerce, etc.

Chapter 6 Obligations of the contracted parties

Art 16 (Obligations of the “Site”)
1. When an opinion or complaint raised from a member is considered just, the Company must take care of it promptly. In case of difficulty with a prompt measure, the Company shall notify the member of the reason and disposal schedule by e-mail; phone, etc.
2. The Site will abide by the content presented at Article 7, item 1, 2 and 3 in relation to protection of the member’s personal information.
3. The Site will make constant efforts to provide a continued and stable service and, in case of disorder of loss of equipment, will repair and restore it without delay. However, in case of natural disaster, state of emergency or other inescapable circumstances, the Company may discontinue or suspend the service temporarily.
4. The Site will make efforts to provide conveniences for members in terms of contract-related procedure and content with members such as conclusion of the license, change and termination of contract details, etc.

Art 17 (Obligations of members)
1. In relation to the use of service, members are not allowed to commit deeds falling in each of the following.
① Acts of embezzling another member’s ID, password, etc.
② Acts of copying the information obtained through this service for the purpose other than the member’s use, using it for publication and broadcasting, or delivering it to a third party without the Company’s prior consent
③ Acts of circulating the content which infringes on another’s rights to his portrait, copyright, intellectual rights and trade secret to others by means of posting, e-mailing or others
④ Acts of circulating vulgar and obscene information, sentences, figures, etc. which go against public order and good morals and manners to others by means of transmitting, posting, e-mailing or others
⑤ Acts of circulating the insulting or threatening contents that can violate another’s privacy to others by means of transmission, posting, e-mailing or others
⑥ Acts objectively considered to connect with crime
⑦ Acts of collecting or saving another user’s personal information without obtaining the approval from the Company
⑧ Other acts in violation of the laws
2. Members are exclusively held responsible for managing their ID and password. All responsibility for any results caused by neglect of management and illegal use of the ID and password conferred to the members will be put to members.
3. In case of finding the fact that their ID or password has been used illegally, members must report it to the “Site” promptly. The member shall be held responsible for all the results brought on by not reporting it.
4. Members shall abide by the restricted uses which are posted on the service announcements or separately notified by content.
5. Members are not allowed to carry on with business using the service without prior consent of the Site. The Company has no responsibility for the result of such business and the result incurred by doing business which has violated the Agreement. If such activity of business has caused harm to the Company, the member will be liable and forced to pay damages to the Company.

Chapter 7 Provision and use of service

Art 16 (Start of using service0
1. The “Site” will start service at the time of approving a member’s application for use, but some partial service will start at a designated date.
2. In case of failing to start service due to business or technical difficulty on the part of the “Site,” this will be announced publically to the Shopping Mall or notified to members.

Art 19 (Hours of using the service)
1. The use of service will be 365 days and 24 hours in principle. However, service can be discontinued temporarily for the Company’s business or technical reasons, and for the period set by the Company for operational purpose, too. In such case, the “Site” will announce this publically in advance or afterwards.
2. The Company may decide on the hours of availability by the content of service and in this case,, will announce the content publically in advance through the service.

Art 20 (Charge and paid information)
1. The service provided by the Company is basically free. However, for separate paid service provided by the Company at time of providing service, it is not available until paying the charge stated on the relevant service.
2. For charges to be paid by license customers and method of paying charge will follow the instruction by service.
Art 21 (Change of service content)
1. In case the content of service is added, changed or deleted, the Company will announce or notify the needed details to members.
2. In case there is inevitable situation or circumstances, content of the service rendered can be changed.
3. The “Site” will notify diverse information considered needed for users during their use of service to the applicable address such as E-mail, etc.

Art 22 (Restriction and suspension of service)
1. The “Site” may occasionally change the whole or partial content of the existing service in order to improve the service without separate notification.
2. The “Site” may restrict or discontinue the whole or part of service in case of falling in each of the following:
① When it is inevitable for service due to construction work for repairing equipment
② When members are interrupting the Company’s business activity
③ When normal use of service is threatened because of power failure. Disorder of all equipment, or influx of utilization
④When there is an act of God such as natural disaster, a state of national emergency, etc.

Art 23 (Providing information and placing advertisements)
1. In managing the service, the Company may place each kind of information on the service screen or after receiving the member’s explicit agreement, may provide it for members by means of e-mail or old mail.
2. In relation to service operation, the Company may place it on the service screen and, after receiving an explicit agreement from members, may pot advertisements on SMS, E-mail, etc.
Art 24 (Deletion of posting or content)
1. The “Site” considers the members’ posting to be precious and protects them with best efforts in order not to be falsified, damaged or deleted. However, in case all the content (Including Inter-member Communication) in the service intended by members to post or communicate are considered to fall in the following cases, they may be deleted without prior notice and the Company shall take no responsibility for it.
① Spam-like posting (e.g. advertising of a specific site, placing information unrelated to the Company)
② Content of dishonoring by slandering or maligning the Company, another member or a third party
③ A violation of public order or good morals and manners
④ Content considered related to a criminal act
⑤ Publicity of another without consent, content of violating rights to the Company’s or a third party’s copyright, etc.
⑥ Posting deviating from the topic of the bulletin board
⑦ Other cases considered to violate the laws or the Company’s guideline, etc.
⑧ The Company may separately determine the detailed guideline for use related to postings for enforcement while members should list or delete each kind of postings (communication among members) in accordance with the guideline
Art 25 (Copyright to postings)
Rights to all data posted in the Service (including inter-member communication) are as follows:.
1. Rights and liabilities for postings lie in the poster and the Company will not be able to use this for profit purpose besides posting in the service without the poster’s consent, except for nonprofit case where the Company has the right of posting in another service
2. Members are not allowed to use or let a third party use the data posted on the service for profit purpose such as acts of processing or selling the information obtained using the service and infringement of copyright on a posting is subject to the relevant laws.

Art 8 Termination of agreement and restriction of use
Art 26 (Termination of agreement and restriction of use)
1. In case a member wants to cancel the service license agreement, he must apply for cancellation either himself on the Shopping Mall or in a separate method set by the “Site.”
2. At time of changing and cancelling membership information, member information at shopping mall will be inclusively changed and withdrawal is made automatically.
3. If a member fails to fulfill a member’s duty prescribed in Article 17, the Company may terminate the license agreement or suspend the use of service without prior notice.
4. The Company may advise a member without history of use for one (1) year after subscribing to membership of asking if he has an intention for use and, if there is no response within the time limit set by the Company, may terminate the license agreement.
5. The member may file an objection to the Company’s action under item 2 and item 3 of this article.
6. In case the objection under item 5 of this Article is considered just by the “Site,” the Company will immediately resume the use of service.

Art 27 Prohibition of transfer
Members shall not transfer or present the authority for service use or other contractual status to others and all rights and liabilities including the copyright on postings rest in the member who has posted it.

Chapter 9: Compensation for damages etc.

Art 26 (Compensation for damages)
1. This service is provided for the member’s convenience and while the charge for service use is free, the Company will not be responsible for any damages generated in relation to the use of this service.
2. In case a member’s violation of this agreement has caused damage to the Company, the member who has violated this agreement shall make compensations for all damages incurred on the “Site.”
3. In case a member’s illegal act committed in using the service or his violation of this agreement has caused the Company to receive a claim for damages or each kind of objection including lawsuit from a third party besides the relevant member, the relevant member shall give the “Site” immunity at his own responsibility and expense and if the “Site”: is not exempted, the relevant member shall make compensations for all damages to the Company incurred from it.

Art 29 (Immunities from responsibility)
1. In case of failing to provide service due to natural disaster, or Force majeure, the Company will be exempted from the responsibility for rendering service.
2. The “Site” shall not be held responsible for difficulty in using the service for reasons attributable to members.
3. The “Site” will not be held responsible for the loss of profit expected by a member using the service or for the loss caused by the data obtained through service.
4. The “Site” will not be responsible for the content of the information, data and facts posted by members on the service such as reliability, accuracy, etc.
5. The “Site” will not be responsible for the damage caused by a subscriber’s willful negligence among damages incurred to him in relation to the use of service.

Art 30 (Competent court)
1. Lawsuit on the dispute of electronic transaction incurred between the “Site” and user(s) shall be raised to the competent court on the Code of Civil Procedure.
2. Lawsuit on electronic transaction raised between the “Site” and user(s) shall be subject to the laws of Korea.

Additional rules (Enforcement date)
This agreement will be put into force from the date of june 20, 2018.
제1조 총칙

1. 개인정보란 생존하는 개인에 관한 정보로서 당해 정보에 포함되어 있는 성명 등의 사항에 의하여 당해 개인을 식별할 수 있는 정보 (당해 정보만을 특정 개인을 식별할 수 없더라도 다른 정보와 용이하게 결합하여 식별할 수 있는 것을 포함합니다)를 말합니다.
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제2조 개인정보의 수집 항목 및 방법

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④ 제휴행사 및 서비스 홍보를 위한 마케팅 활용, 마케팅을 위한 고객정보 분석 및 서비스개발

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3. 개인정보의 암호화: 이용자의 개인정보 중 비밀번호는 암호화 되어 저장 및 관리되고 있어 본인만이 알 수 있으며 중요한 데이터는 파일 및 전송 데이터를 암호화 하는 등의 별도 보안기능을 사용하고 있습니다.
4. 해킹 등에 대비한 기술적 대책은 해킹이나 컴퓨터 바이러스 등에 의한 개인정보 유출 및 훼손을 막기 위하여 보안프로그램을 설치하고 주기적인 갱신•점검을 하며 외부로부터 접근이 통제된 구역에 시스템을 설치하고 기술적/물리적으로 감시 및 차단하고 있습니다.
5. 개인정보에 대한 접근 제한개인정보를 처리하는 데이터베이스시스템에 대한 접근권한의 부여, 변경, 말소를 통하여 개인정보에 대한 접근통제를 위하여 필요한 조치를 하고 있으며 침입차단시스템을 이용하여 외부로부터의 무단 접근을 통제하고 있습니다.
6. 비인가자에 대한 출입 통제개인정보를 보관하고 있는 물리적 보관 장소를 별도로 두고 이에 대해 출입통제 절차를 수립, 운영하고 있습니다.

제11조 아동의 개인정보보호

당사는 법정 대리인의 동의가 필요한 만 14세 미만 아동의 회원가입을 받고 있지 않습니다.

제12조 광고성 정보 전송

당사는 회원의 사전 동의를 받지 않으면 영리목적의 광고성 정보를 전송하지 않습니다.
당사는 상품정보 안내 등 온라인 마케팅을 위해 광고성 정보를 전자우편 등으로 전송하는 경우 정보통신망법의 규정에 따라 제목란 및 본문란에 다음 사항과 같이 회원께서 쉽게 알아 볼 수 있도록 조치합니다.
가. 제목란 : (광고)라는 문구를 제목란에 표시합니다.
나. 본문란 : 이용자가 수신거부의 의사표시를 할 수 있는 전송자의 명칭, 전자우편 주소, 전화번호 및 주소 등 이용자가 수신거부의 의사를 쉽게 표시할 수 있는 방법을 명시합니다.

제13조 고지의 의무

현 개인정보처리방침의 내용 추가, 삭제 및 수정이 있을 시에는 개정 최소 7일전부터 홈페이지를 통해 고지할 것입니다.
Personal information processing policy

Art 1 General Rules

1. Personal information is the information about a person alive and refers to the information capable of identifying the relevant person by details such as one’s name included in the relevant information (It includes things for identification by easy combination with other information even if the relevant information alone is not able to identify the relevant person).
2. LIPSS Shopping Mall (http://lipss.kr) operated by Korea Fujifilm Co., Ltd. (hereunder, “the Company”) (hereunder called “the Site,” collectively) attaches the top importance to protection of the members’ personal information, abides by Act on promotion of information and communications network utilization and information protection, etc. and related laws including Law on Protection of Personal Information, and is giving our best to protection of the user’s rights and interest by setting up the personal information processing policy based on them.
3. Our company will tell you for what use and how the personal information members are providing through the personal information processing policy is being used and what measure is being taken to protect personal information.
4. Our company has released the personal information processing policy on the first screen of the site to make sure that members are easy to look at all the times.

Art 2 Items and method of collecting personal information

1. Our company is collecting personal information through the method below to provide verification on one’s identity for subscription, payment service, diverse and convenient services for “LIPSS” convenient member (hereunder “convenient member”) and ordinary member.
① Essentials for subscription to “LIPSS” convenient membership: One’s name, ID, password, mobile phone number, E-mail address
② Essentials for subscribing to ordinary membership: One’s name, ID, password, mobile phone number, E-mail address, gender, date of birth
③ Method of collecting personal information
- Shopping mall, bulletin board for consultation, phone, request for delivery
- Collection of created information via log analysis program, Collection of information by means of cookie
2. Nonmember customers
At “LIPSS Shopping Mall” operated by our company, nonmember customers as well as members are able to purchase products. In that case, we only ask for the minimum personal information (orderer’s name, address, contact, E-mail, recipient’s information, information on payment and refund, etc.) for delivery, payment, instruction on service, etc. and seek consent.
3. Our company’s measure taken for the input of false information Members must be sure of the accuracy and legality on their given information. If false information is put in violation every possible way including embezzling another’s information, our company may report the relevant member in accordance with the laws and force him to leave.

Art 8 Purpose of collecting/using personal information

Our company is collecting personal information for each purpose of the following within the minimum extent needed for provision of service.
1. Management of members
① Verification on person himself for membership service, restriction on usage for members who have violated the stipulation, sanctions on illegal use of the service
② Security of route for smooth communication for public announcement / handling complaints, etc.
③ Verification of the intention for subscription and withdrawal
2. Fulfillment of an agreement for rendering service and settlement of accounts
① Acknowledge the order and receipt of goods and services, price settlement, operation of Customer Center, etc.
3. Development of new services, utilization of marketing
① Analytic work on the use of service and development of new services
② Provide services customized to members, every kind of convenient services and benefits
③ Provide instructions on products and services, event information and opportunity for participation (SMS, E-mail, etc.)
④ partnership event, use of marketing for promotion of services, Customer information analysis for marketing, and development of services

Art 4 Provision and sharing of personal information

1. For case of providing or sharing the members’ personal information, we announce who is going to be provided with or share it, what are the items of personal information to be provided or shared, what is the purpose of providing or sharing it, period of possession and usage, etc. individually through the site, E-mail, document or an application and then seek separate agreement on them.
2. Our company will not provide the members’ personal information to a third party without prior consent

Art 5 Consigned handling of personal information

1. We may consign customers’ personal information to an outsourced subcontractor for collection, handling, management, etc. to improve service with regulations based on laws so that personal information may be managed safely at time of making a trust contract.
① Post details of the trustee, extent of trust and shared information, etc. via document, E-mail or website.
② At time of trust contract, we stipulate strict observance of the service provider’s order related to the protection of personal information, confidentiality of personal information, prohibition of leakage to a third party,, bearing responsibility at tine of accident, period of trust, return or scrapping of personal information after the end of handling and we keep the relevant content of agreement in a document or electronically.

Trustee Content of trusted duties
Lotte Logistics Co., Ltd.
KT, LHN Korea Cyber Settlement Co.
CornerStone, Kredix
MostPeople
Duties of product delivery
SMS transmission, settlement by card
Construction of computer system & ,maintenance
All of customer consultation

Art 6 Possession, use period and scrapping of personal information

1. Our company scraps members’ personal information without delay when the purpose of collecting and receiving personal information has been met.
In case of need for possession for a certain period for reasons of verifying the relationship of management duties related to transaction as follows based on the regulations of the laws concerned, we possess it for a certain period.
① Record on an agreement or cancellation of subscription, etc.: To be kept for 5 years
② Records on price settlement and supply of goods, etc.: To be kept for 5years
③ Records on consumer complaint or disposal of disputes: To be kept for 3 years
2. Procedure and method of scrapping personal information
① Time point for scrapping
- For information of becoming a member: When one leaves or is expelled from membership
- For customers not using the regular service: In case of no usage of service for the past 1 year, when there is no consent even after informing the member 30 days before scrapping
- For information on paying the price: On the day of complete payment or when the effective period of credit termination expires
- For delivery information: When product or service is delivered or provided:
② Method of scrapping
- Personal information put out on paper – will be crushed with a grinder or burned
- Personal information kept in the form of electronic file – will be deleted using technical method of disabling regeneration of records

Art 7 Reading, correction of personal information and method of withdrawal and cancellation of agreement

1. The user can inquire or modify his listed personal information at any time and demand his withdrawal.
2. To inquire or modify the user’s personal information, click change personal information (or modify member’s information) and to cancel subscription (leave consent) click ‘Leave membership.’ After the process of verifying the person, it is possible to read, correct or leave in person. Or if you contact a person in charge of personal information by a document, phone or E-mail, we will take care of it without delay.
3. If the user has called for correction on the error of personal information, we will not use or provide personal information until correction has been finished. Besides, in case of already providing wrong personal information for a third party, we will notify the third party of the result of correction without delay to have the correction accomplished.
4. The Company manages the personal information cancelled or deleted by the user’s request in accordance with specifications in “the possession and use period of the personal information collected by “the Company” and take care of it so that it may not be read or used for any other purposes.

Art 8 Operation and utilization of cookies
1. Our company also uses cookies to provide personalize information. Cookie, a very small bundle of data sent from HTTP server to the user’s browser, is stored in hard drive of a member’s computer. Cookie identifies your computer but doesn’t identify you personally.
2. Our company uses coolies for the following purposes.
a) By analyzing member’s and nonmember’s frequency of access or visiting hours and grasping the users’ tastes and areas of interest, we use them as a measure for target marketing and service reorganization.
b) They are used as data for providing differential opportunities for subscription by grasping the member’s degree of participation and number of visits in each of events managed by our company and for providing differentiated information according to personal area of interest.
c) They are used to provide personal customized service at next shopping by tracking information about diverse items and those you were looking at attentively. Cookie expires at the time of finishing cookie browser or of logout. Cookie expires after one day and can be deleted at the time of deleting cookie in browser.

* Installation and rejection of cookie
- You have an option for installation of cookies. Therefore, you may allow all cookies by setting an option on web browser, go through confirmation each time cookie is saved, or reject the storage of all cookies.
- However, rejecting the storage of coolies may cause difficulty in using some service which requires login.
- Method of designating whether to allow installation of cookies (for case of Internet Explorer)
(1) [Tool] Select [Internet option] on menu
(2) Click [Personal information]
(3) Click [High level]
(4) Select whether to allow coolies or not

Art 9 Person in charge of protecting personal information

1. Our company designates relative departments and persons in charge of protecting personal information as below in order to protect the members’ personal information and deal with complaints and inquiry related to personal information.

Division Person in charge
Person in charge of personal information protection Byoung-gyu Ahn, Head of marketing team (bingkui@lotte.net) (02) 3282-7150
Manager for personal information protection Su-woong Chung, Manager of design strategy (suwoong@lotte.net) (02) 3282-7161

2. If you need report or consultation on violating personal information, please make inquiry to the following agencies.
- Center of Reporting Personal Information Invasion (http://privacy.kisa.or.kr/ 118 without a phone exchange number)
- Personal Information Dispute Mediation Committee (http://www.kopico.go.kr/ 1833-6972)
- Supreme Public Prosecutors Office, section of cyber investigation (http://www.spo.go.kr / 02-3480-3570)
- National Police Agency, cyber safety bureau (http://cyberbureau.police.go.kr / Police civil complaint call center 182)

Art 10 Measure to secure the stability of personal information
The Company is conducting technical, managerial and physical measures needed for security of stability so that personal information may not be lost, stolen, leaked, falsified or damaged in handling the members’ personal information
1. Minimization and education of personnel in charge of personal information - We are conducting the measure of managing personal information by designating and minimizing them with duties restricted to them.
2. Establishment and implementation of an internal management plan - For safe processing of personal information, we are establishing and implementing an internal management plan.
3. Encryption of personal information – Among pieces of personal information, password is so stored and managed in encryption that only the person himself can be aware of. For important data, we are using a separate function of security such as encryption of files and transmitted data.
4. Technical countermeasure against hacking, etc. - To prevent the leakage and damage of personal information caused by hacking or computer virus, we have installed a security program with periodic renewed check and are monitoring and cutting it off technically and physically by installing the system in a zone with controlled access from outside.
5. Restriction of access to personal information - We are taking needed measures to control access to personal information through the grant, change and cancellation of the authority on access to the database system which processes personal information. We are controlling access without permission from outside using invasion interception system.
6. Access control on unauthorized persons - We are operating the established procedure of access control with a separate place for physical storage of personal information.

Art 11 Protection of a child’s personal information
Our company does not permit membership of children under fourteen, who requires the consent from a legal representation.

Art 12 Transmission of quasi-advertising information
Our company doesn’t transmit advertising information for profit purpose without receiving the member’s prior consent.
In case of transmitting ad-like information including a catalog by E-mail etc. for online marketing, our company makes sure that members recognize it easily by placing the column of body underneath that of title as follows according to the provisions of the Information and Communication Network Act.
a) Column of title: The phrase of advertisement is expressed in the column of title.
b) Column of body: Transmitter’s name, E-mail address, phone number and address are specified in the way that the user may express his intention to reject receipt easily.

Art 13 Duty of disclosure

In case there is addition, deletion or modification of this current personal information processing policy, we will announce it seven (7) days before revision at the latest through the Homepage.
회사는 회원가입, 상담, 서비스 신청, 마케팅 활동, 서비스 개선 등을 위하여 수집한 개인 정보를 고객님의 동의에 따라 아래와 같은 마케팅, 광고 활동에 활용 하고 있습니다.
-신규 서비스(제품) 개발 및 특화
-이벤트 등 광고성 정보 전달에 따른 이메일, SMS 등 문자 발송
-인구통계학적 특성에 따른 서비스 제공 및 광고 게재
-접속 빈도 파악 또는 회원의 서비스 이용에 대한 통계
* 귀하께서는 본 동의 안내 문구를 숙지하였으며, 안내문구에 대해 거절하실 수 있습니다.
단, 마케팅 정보 활용에 동의하지 않으실 경우 회사에서 제공되는 각종 혜택 및 이벤트 소식에 대한 정보를 받으실 수 없습니다.
We use the personal information we collect for membership registration, consultation, service application, marketing activities, and service improvement for the following marketing and advertising activities based on the customer's consent.

- Development and specialization of new services (products)
- E-mail, SMS, etc., related to the propagation of information such as events
- Provision of services and advertising according to the characteristics of population statistics
- Statistics on connection frequency or member service usage

* Customers can review this agreement announcement phrase and reject about guidance phrases
However, if you do not agree with the marketing information, you will not be able to receive information about the various benefits and events offered by the company.

만14세 이상 회원가입이 가능하며,
회원가입 시 필수 약관에 동의하셔야 합니다.